donderdag 2 juli 2015

Het weer

Vanavond trok er een forse onweersbui over. We zaten buiten onder de veranda, en de harde regen gaf een forse herrie op het dak. Dat deed me denken aan hoe zo'n bui zal zijn als we onderweg zijn en in ons tentje zitten; herrie op de tent en bij een tent is het altijd de vraag of het water ook niet op een gegeven moment van onder komt. Want dan wordt echt alles nat en het ergste is dan nog een natte slaapzak.

Daarbij komt de vraag dus op hoe we ons het best kunnen wapenen tegen slechte weersomstandigheden. Kou zullen we denk allen in de bergen tegenkomen. Daar kun je je gewoon tegen wapenen met wat extra lagen kleren. Voor regen zal het bij een regenjack blijven. Droge benen hoeven we niet te houden.
Vandaag was het weer extreem heet (30 graden). Als we dit soort weer onderweg tegenkomen, dan kunnen we het best vroeg vertrekken, als de temperatuur nog niet zo hoog is. Maar we zullen wel zonnebrand, een hoofddeksel en voldoende water in de bidons moeten meenemen. 
De factor wind hoop ik niet teveel last van te hebben. Een aantal weken geleden fietste ik met maat Joost door Friesland en Overijssel, en toen hadden we op een gegeven moment forse wind tegen. Dat is zwaar fietsen, en de weg is in dat geval altijd recht en saai dus daar heb ik een bloedhekel aan. En daar valt niets aan te doen. .  . 

2 opmerkingen:

  1. Grappig Joost had het daar ook al over na die enorme buien, Het bliksemen hield maar niet op. Zeker 70.00 las ik vanmorgen in de krant.....Ik denk dat Joost dan het liefst een B&B zal zoeken (o.i.d.) Het komt nu echt dichtbij. Aftellen! En echt heel leuk dat je gaat bloggen over jullie avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter herrie óp de tent dan herrie ín de tent........;)

    BeantwoordenVerwijderen