maandag 13 juli 2015

Het vertrek!

Als nieuwe medeblogbeheerder mag ik (Conny, vrouw van Joost) vandaag het stukje verzorgen.



 Eerst even wat sfeerplaatjes van de laatste voorbereidingen in Veghel.




Thea en ik hebben de mannen vandaag om half 11 uitgezwaaid.

Er was duidelijk enige aarzeling bij onze helden te bespeuren, want de weergoden zijn hen vandaag niet gunstig gezind...HET REGENT.

Maar als de WARE HELDEN die zij toch hopen te zijn, laten zij zich hierdoor niet afschrikken. 
ZE GAAN!!


Gehelmd en " geregenjast"  en zwaar bepakt...

En...zien ze er niet stoer uit zo samen?


Tot over xxxx weken.



Zo lieten ze Thea en mij vanmorgen achter. Kletsend,  knutselend en wandelend kwamen wij deze eerste dag door.  
Maar beste lezers genoeg over ons, het gaat om de mannen.

Via de groepsApp kreeg ik de opdracht hun stukjes
 die ze ons vandaag stuurden op het blog te zetten.

 Joost nam rond 16.00 uur de tijd om het volgende bericht te sturen:

"Net voorbij Kessel rijden we langs de Maas. Het regent al de hele dag. We zijn 75 km gevorderd maar nu schuilen we even. 
De wind giert om ons heen en de boer ook. We hebben al veel Bio aromatische genoegens mogen opsnuiven. Brabant geurt met zijn porken en hoenders. 
Is het al weer droog?

De schipper van ons pontje was niet verrast: "Ze gaan allemaal naar Rome"  
Soms zou je die lomperiken het schompes toewensen. 
Het heen en weer kunnen ze van mij krijgen,

Slecht nieuws van buienradar. Het blijft nog even nat.
In Groningen is het wel droog. We hadden Rome via Groningen moeten rijden. De route om de Noord. Kunnen ze later weer films over maken.

Volgens Patrick, mijn oude fietsvriend in Panningen (waar ze even langs gingen cs) is Marokko een geweldig fietsland.
Guido en ik overwegen nu maar naar dat land te gaan. 
Via Groningen natuurlijk.

Het regent nog steeds. (16.15u)
We staan bij de molen "De grauwe Beer" ...dat zegt genoeg!

17.37 meldt Joost zich weer. Ze zijn aangekomen op een camping in Asselt.
De tent staat.  Het tentje is nog helemaal regenbestendig. Al minutenlang..." 

De mannen zijn te nat en de telefoons te uitgeput.
Zij gaan douchen en eten.

Vanavond voegen twee voetbalvrienden van Joost zich bij hen om een paar dagen mee te fietsen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten