zondag 28 juni 2015

Recreatief rondje Maashorst

Vandaag met Thea een rondje via Bedaf over de Maashorst gereden. Dit zet dit onder de categorie `recreatief ´ omdat het tempo laag ligt (<15 km/u) en het vooral gaat om het bekijken van de mooie natuur, die op de Maashorst prachtig is. Dat vind ik eigenlijk wel het mooie van fietsen, je kunt het rustig en ontspannen doen (dan krijg ik wel sneller last van zadelpijn), je kunt het snel doen (dan krijg je moeie benen), je kunt het op moeilijk terrein doen (dan raak je gauw buiten adem) of je kunt het doen om je gewoon van A naar B te verplaatsen (dan kost het gewoon tijd).
Het leuke is dat ik voor alle 4 de genoemde vormen een aparte fiets heb. In de stad heb ik een oude fiets die kraakt en piept en zo lelijk is dat niemand hem steelt als ik hem ergens meerzet. Mijn Moutainbike geeft me een sportief gevoel om lekker te crossen en kronkelweggetjes te zoeken. De fiets is snel wendbaar, licht en heeft een lekker breed stuur. Mijn renfiets is redelijke licht (en inmiddels behoorlijk oud) en geeft een snel gevoel, zodat je makkelijker hard rijdt. Mijn randonneur is eigenlijk nog wat nieuw voor me, maar die moet straks met bepakking op de lange zijn kwaliteit eisen.
Op de onderstaande foto mijn mtb: Een Specialized Grave, met Shimano 10 speed derailleur, Rockshock voorvorm, Aluminium frame en hydraulische schijfremmen met 29 inch wielen.


2 opmerkingen:

  1. Zo nu hier ook nog even reageren. Ik had bij rondje Maasbracht al wat geschreven. Joost gaf me net het blogadres door. Ook hij heeft er erg veel zin in. Hij zoekt nog voortassen. Het lijkt me een geweldig avontuur voor jullie en ik vind het erg leuk dat Thea en ik straks zo nu en dan hier een berichtje kunnen verwachten (als dat super wiel en als die andere handige gadgets het doen;) Ik volg nu via een quiltster ook de fietstocht van haar man en zoon, ze zijn nu al bijna in Rome!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Conny, maak er maar Maashorst van in plaats van Maasbracht, da's iets dichterbij....;)
    Nog maar een dikke week en het gaat beginnen! Het begint hier al te kriebelen. Guido benijdt Joost om zijn 250 kilometer van afgelopen weekend.... Als ik hem straks nog maar bij kan houden.....

    BeantwoordenVerwijderen