woensdag 17 juni 2015

Rondje Maashorst

Topo GPS
Vanavond nog even de mountainbike gepakt om een rondje te maken in de Maashorst. Ik moet voldoende kilometers in mijn benen krijgen om goed voorbereid te zijn op de reis naar Rome.
Ik neem altijd mijn IPhone mee om die te gebruiker als routewijzer en om de route vast te leggen. Daarvoor gebruik ik de App TopoGPS voor. Eeen prachtige App, kost 4 euro en heeft standaard de volledige en originele topografische kaart van Nederland ter beschikking. Je hebt standaard ook de Openstreet map van de gehele wereld te beschikking. Ik download regelmatig routes van de de site GPStracks.nl om op te fietsen of te wandelen. De app geeft zeer nauwkeurig je positie aan, dus het werkt goed. Nu is Nederland wel vlak, dus dan wordt de GPS positie over het algemeen goed weergegeven. Ik ben wel benieuwd hoe nauwkeurig alles in de bergen is als we straks op reis zijn.
Ik zit wel met een probleem: Mijn IPhone is vrij snel leeg als ik de GPS aan zet, vooral als ik niet van te voren de kaarten download. Dat betekent dat ik het apparaat na zo'n 2 tot 3 uur moet opladen. Dat kan ik in beperkte mate met een accu die ik vaak meeneem. Maar op een lange reis ben ik toch wel bang dat ik zonder stroom komt te zitten. Daarom heb ik nu voor mijn randonneur een voorwiel gekocht met dynamo in de naaf. Ik vond een mooi wiel bij Rose.nl voor 69 euro. Daarnaast heb ik een koplamp gevonden met USB stekker, zodat ik mijn IPhone onderweg gewoon aan de koplamp kan opladen. Ik ben benieuwd of het goed gaat werken.
Rondje Maashorst vastgelegd met Topo GPS

1 opmerking:

  1. Wat een slim wiel Guido. En wat een super leuk idee om een blog bij te houden over jullie heldendaden. (Ps ik reageer met mijn eigen hobby-blogadres).Dan kunnen Thea en ik jullie volgen. Zelf had ik alle dagkaarten al gefotografeerd om een idee te hebben waar jullie straks zo'n beetje uithangen. Het komt inderdaad nu echt dichtbij! Tot gauw, groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen