zaterdag 27 juni 2015

Lekke band

Gisterenmiddag nog even snel 2 uurtjes fietsen. Op de racefiets, want dan kan je in korte tijd wat verder rijen.
Maar na amper 500 meter van huis af, reed ik over een redelijk grote steen. Ai op mijn velg, als dat geen lekke band is. En ja hoor, ik hoorde de voorbanden sissen en na 50 meter stond ik met een platte band. Toen maar naar huis gelopen, en maar niet meer gaan fietsen, maar even de band geplakt en wat met de fietsen geprutst. Ik merkte bij het plakken van de band, dat er bijna een iets te lange spaak door het velglint dreigde te steken. Daar kan je ook een lekke band van krijgen. Dus maar even de spaak en een aantal andere spaken wat afgeveild, en een extra stukje lint erover. 

Daarna even met de randonneur bezig geweest. Ik had een naaf met dynamo, een lamp met USB en een voorrek bij rosé.nl besteld. Even gekeken of het allemaal paste. En gelukkig is alles goed besteld en geleverd. Van de week gaat alles er op en dan kan ik testen of mijn IPhone met het systeem oplaad. Er zit ook een spanningsregelaar bij het systeem en ik moet even kijken hoe deze er tussen moet. Het schijnt dat je met zo'n dynamonaaf nog op moet passen, omdat er onbelast een behoorlijke spanning uit kan komen. 

Ook nog even op marktplaats gezocht naar voortassen en op een tweetal sets een bod gedaan, want je moet er snel bij zijn als je iets wilt scoren. 'S avonds een reactie dan iemand wel wilde ingaan op mijn bod valn 20 euro voor een set van Nomad voortassen. Gauw gereageerd dat ik nog geïnteresseerd was, en geld overgemaakt. Nu maar kijken of de tassen aankomen. . ...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten